"God" måndagsmorgon...

Jaha... Måndagsmorgon - igen. Måndagar har en mystisk förmåga att bli skitdagar. Man har precis börjat njuta av helgen, kommit in i något slags "flow mode" och så är det upp-och-hoppa-morgonloppa. Inte känner man sig pigg och fräsch iallafall. Det blir inte bättre av att min son (snart 5 år) är lika svår att få ur sängen som en skoltrött tonåring! Man får stressa och jaga på för att komma iväg ca 10 minuter försent till dagis. Han ska ju ligga och mysa innan han kan sätta på sig kläderna som jag lagt fram. Sedan kommer han ju på att han är kissnödig mitt i påklädningen. När han väl fått på sig sina kläder undrar han om han hinner spela lite NintendoDS. Va!? Nej du, min herre! Borsta tänderna är det vi hinner med nu.. Så var det dags att korva ner till bussen (tar 2 minuter till dagis då) och vad händer? Joooo, Maria "Land Slide" Nyholm drar SÅKLART på arslet nerför en väldigt lerig stig för att vi genar ner till busshållplatsen! Benjamin höll på att skratta ihjäl sig. Det var bara att gå tillbaka hem, byta kläder och låta Benjamin äta frukost hemma, istället för på dagis som det var tänkt.

Idag är jag ledig och ska göra en massa ärenden så jag kanske återkommer senare.

Maria

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa / Fatou

Jadu, Måndagar är alltid måndagar... Tyvärr. Men det är tur det finns Fredagar och helger också! ;-) Hoppas du har en bra helg!

2010-07-24 @ 21:28:24
URL: http://tonarsmorsa.se
Postat av: Katta

oups! ja det kan jag tänka mig var det sista du ville göra just då! men jag förstår att Benjamin skrattade!.. för det måste ha sett bra kul ut! ;-D

tur att du kan skratta åt dig själv i alla fall... det gör ju vardagen så mycket lättare!



hoppas att resten av din vecka blev bättre!



kram!

2010-08-01 @ 22:20:25
URL: http://www.katta.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0