Oh, crap!

Jaha.. Imorse kunde jag inte hålla mig längre så jag sa bara till idioten att: "Nu är jag trött på det här. Jag vill att du flyttar ut, du får 14 dagar på dig. Punkt slut!" Det gick ju smidigt. Dock visste jag att han inte skulle visa sin riktiga reaktion förrän senare, vilket också hände. Han ringde mig på eftermiddagen och lät som om allt var som vanligt. Jag höll en väldigt avvisande ton och snart började han gorma om vem som gett mig rätten att tilltala honom på det sättet jag gjorde imorse. Jag sa helt enkelt att: "Du, det där får vi prata om när jag kommer hem. Just nu försöker jag ha en trevlig stund hemma hos syrran!" Därefter lade jag helt enkelt på. Haha!

Vi hade trevligt hos syrran, drack kaffe, pratade och blev bjudna på middag. Benjamin var inte på sitt bästa humör eftersom han är lite krasslig just nu. Jag fick fullt stöd därifrån samtidigt som jag fick ta emot en del befogad kritik angående situationens uppkomst och utveckling.

Till slut var det dags att åka hem för att duscha Benjamin och stoppa honom i säng. Jag visste ju att det skulle bli bråk så jag förberedde min stackars pojke på det innan vi klev innanför dörren. Jag hatar att behöva ha barnen i närheten när det blir bråk. Det måste vara väldigt traumatiskt för dem att se vuxna bråka!
Hursomhelst, efter inledande diskussion där han ifrågasatte min rätt att tala till honom på "det där viset", satte jag mig framför datorn. Då stormar han ut ur köket och säger att han ska använda den. Jag nekade honom och talade om för honom att datorn tillhör mig (han har gett den till mig eftersom jag betalade för hans bil). Då gick han fram och ryckte den ifrån mig. Jahapp, tänkte jag och gick genast och tog bilnycklarna. Då fick han panik antar jag för han blev rasande och bröt närapå handen av mig för att få tillbaka dem. Det fick han inte eftersom jag höjde rösten och sa åt honom att genast släppa mig innan jag ringde polisen. I det ögonblicket kom vår inneboende ut från köket och räddade situationen. Jag sa bara att om datorn är hans är bilen min, så fick han välja vilken av de två han ville ha.

Efter ytterligare diskussioner som avbröts av att Benjamin - stackars Pluttis - kräktes i min säng p.g.a. hosta kom han in i sovrummet medan jag bäddade om, tryckte upp mig mot fönsterbrädan och försökte ännu en gång ta nycklarna med våld. Jag hotade med polisen igen eftersom han klämde mina händer så hårt att både han och jag skar oss - han på mina naglar och jag på hans nycklar! Jag talade om att han skulle få nycklarna när jag fick datorn och då gav han upp tillslut.

Som ni ser har jag nu datorn och kan få kräkas ur mig det här omedelbart, innan minnet lägger till eller tar bort något ur händelseförloppet. Dessvärre är det nog inte över än. Detta säger jag p.g.a. att han talar om för mig om och om igen att det inte finns en chans att han kan flytta inom de 14 utsatta dagarna. Vi får väl se... Ut ska han om jag så ska kasta ut honom med mina bara händer om två veckor. Han känner jättemånga människor så det ska väl knappast vara någon större utmaning för honom att hitta ett rum?

Det som fick mig att skratta i hela den här episoden var att han misstänker att jag har ett nytt förhållande.. =)
Han sa att det förhållandet kommer att ta slut lika fort som det började och att då är det JAG som kommer sitta där och gråta efter HONOM! HAHAHAHAHAHAHA!!! Yeah right!

Kan hända att jag inte skriver på ett par dagar då jag känner mig tvingad att ta med datorn någonstans där han inte kan komma åt den. Så tillsvidare...
Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Madde

Du får massa luck härifrån=)

2010-03-08 @ 10:35:23
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0