En helg med DRAG!

Åhej! Ja, hemma hos oss var det drag i helgen! Madeli och Ali kom i fredags och hade ju såklart lilla Melina med sig. Melina och min son Benjamin började genast att rasa runt i lägenheten och snart låg det leksaker och nachochips ÖVERALLT...
Jag lagade lasagne till hela högen och den blev väldigt populär! =)

I lördags började jag och min man (Tom) dagen med att åka till IKEA för en akutrunda där vi skulle införskaffa bestick och en större gryta. Den slutade naturligtvis med att vi kom därifrån med diverse andra nödvändiga saker, som t.ex. skålar, nytt diskställ, saxar och en fårskinnsfäll till våran dotter Tiffany.
Sedan var det dags för matlagning eftersom vi väntade fler gäster. Vi blev sammanlagt femton pers så det var ju rena turen att min gryta räckte till alla hungriga magar.
Om det var stökigt efter Benjamins och Melinas framfart så var det KATASTROF efter de två PLUS två barn till!
Dagen och kvällen avlöpte på ett kul och bra sätt men när alla hade åkt- alla utom Madeli, Ali och Melina- så upptäckte vi att någon hade gått i byrålådan i köket och stulit ett oöppnat paket cigaretter! Fy så nedrigt! Det är ju inte förlusten av cigaretterna som gör en arg, utan det faktum att en inbjuden gäst som inte behövt sakna någonting under vistelsen här- vare sig mat, dryck eller cigaretter- har fräckheten att gå i VÅRA stängda lådor och stjäla!
Det är ju heller ingen skön känsla att en människas handlingar misstänkliggör alla som var här. Hur ska man nu kunna bjuda hem folk och samtidigt kunna slappna av?
Till råga på allt upptäckte vi idag även att någon- troligtvis samma person- gått i Alis jacka och knyckt 300kr!

Igår chillade vi mest, fastän jag och Madeli städade och diskade i ett ryck på eftermiddagen. För det fick vi iallafall pizza till middag... Hehe!

Så, idag har jag hämtat paket på ICA och även gjort en retur på några klänningar som visade sig vara alldeles för stora. Nu har jag äntligen fått chansen att ge något fint tillbaka för alla fina saker som Madeli köpt till Tiffany!

Vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0