Long time, no see...

Nu var det länge sedan jag skrev något här - i längsta laget, faktiskt. Mitt liv är lite turbulent just nu och jag har helt enkelt saknat både energi och motivation att skriva.

Jag och Benjamin är nu under luppen hos Smittskyddssjukvården eftersom min pojkvän tyvärr insjuknat i tuberkulos. Tester visar att hans tillstånd inte är så långt framskridet att han bör kunna smitta andra men eftersom vi haft nära och ganska långvarig kontakt vill de för säkerhets skull kolla även oss. Idag har Benjamin fått en grundlig undersökning där han fått lämna blodprov, urinprov samt röntgat lungorna. Om en och en halv vecka är det min tur och då ska vi även utsättas för varsitt såkallat PPD-test, vilket innebär att äggviteämnen från tuberkelbakterien sprutas in i huden. Tre dagar senare ska det läsas av och då får vi veta hur det ligger till... Jag tror inte att vi har blivit smittade men det känns tryggt att få veta med säkerhet. Benjamin är ju vaccinerad mot tuberkulos p.g.a. att han har en utlandsfödd förälder. Jag är däremot inte vaccinerad. Vi håller tummarna!

Här i dagarna kämpar jag nu för att få förstahandskontraktet på lägenheten vi bor i. Jag har helt mirakulöst blivit garanterad kontraktet OM jag kan hitta två fläckfria borgenärer. Nu hoppas jag att de tillfrågade familjemedlemmarna inte vill förstöra för mig genom att säga nej. Ett förstahandskontrakt skulle ge mig en fast punkt att arbeta ifrån, rättigheter till viss hjälp och dessutom innebära en enorm trygghet både för mig och Benjamin. Om det inte går som jag hoppas väntar en närmast lönlös jakt på ett nytt andrahandsboende, Gud vet var. Då blir det också en hel del krångel med logistiken och att säga upp Benjamins dagis plats samtidigt som jag måste söka ny plats någon annanstans. Jag säger det igen: Vi håller tummarna!

Idag har jag och Benjamin lekt med min sminkväska! Vi blev båda väldigt fina - på olika sätt... Haha! Man får ha vilken åsikt man vill om det men jag anser att barn är barn och att man INTE kan göra en liten pojke till homosexuell eller transvestit genom att låta honom testa smink. Vi hade väldigt kul och det var väldigt uppskattat. Här kommer lite bilder på härligheten!







Och med dessa glamourösa bilder säger jag tack för idag! =)


Kommentarer
Postat av: Madde

hahaha härligt härligt, han blev ju väldigt fin och du blev väldigt konstnärlig haha=)

Jag fastna i kön på turk affärn dom tydligen öppnat här i området...ahhaa billigt va det men det va en timmes kö....helt otroligt!

2010-05-26 @ 22:27:51
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fin han blev, däremot så var han lite mindre duktig på att sminka dig =)

2010-06-14 @ 13:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0