Bara solsken och smör

Idag vaknade jag cirka halv sex på morgonen och kunde smått besviket konstatera att Benjamin var för sjuk för att gå till dagis. Vadå? , tänker ni säkert. Skönt att få vara hemma! Jovisst, men inte på grund av VAB eller sjukskrivning. Vad har man då för nöje av "ledigheten"? Det finns inget mer stressande än att behöva ringa eller sms:a chefen och komma med sådana nyheter.. Det känns ju alltid som om chefen tror att man hittar på!

Benjamin är alltså förkyld med allt vad det innebär. Han hostar och snorar. När han hostar kiknar han så att han kräks - och DET är ju kul...inte! Jag tycker så synd om honom! I natt hade han feber och låg och sparkades i sömnen. Fram på morgonkvisten när jag försökte väcka honom sjöng han "I can make your bed rock" i sömnen och talade även om för mig att han "måste ta dom där pengarna först". Hihi! Gulligt och ganska kul, om man bortser från att det troligen var p.g.a. febern.
Han äter också väldigt dåligt när han är sjuk så idag har han fått i sig en halv ostsmörgås, ett ägg, lite glass, te med honung och några glas vatten. Han har nu beställt ett Happy Meal till middag och det är ju bara att passa på medan han har aptit. =) Han fick Alvedon och hostmedicin för en stund sedan så det är väl tack vare det som han känner för att äta. Han sitter just nu och killar mig på ryggen, den lille sötisen!

Idioten har idag bara varit solsken och smör... Ni förstår? Han har bl.a. erbjudit sig att köpa nya jeans och bjuda mig på lunch på stan. Kul kille! Haha! Nej tack, jag vill inte ha NÅGONTING från dig!
Tack och lov har han inte försökt något fysiskt den här gången. Det är ju inte första gången jag har försökt bli av med honom... Jag har inte lyft ett finger för honom idag och planerar inte att göra det i framtiden heller. Tänk att han hade fräckheten att låtsas som om allt var som vanligt imorse!? Visade mig sin nya kalsonger och bad mig smörja honom på ryggen efter duschen... Good for you, sa jag om han kalsonger - som jag fortfarande inte vet hur de ser ut - och påminde honom om att mitt beslut är definitivt, så jag vägrade att smörja honom på ryggen.
Varför tror han att han ska få åtnjuta samma behandling från mig som innan? Det bevisar ju bara vilken utnyttjare han är. Jag betyder inte mer än bekväm service och tak över huvudet för honom. Jag citerar en vännina: "Sug min balle!"

Imorgon har jag lovat att Benjamin ska få ett nytt NintendoDS-spel. Han fick 500 kronor idag och bestämde genast att han själv skulle betala för spelet istället för att vänta på att få det av mig. Nya spel ligger inte direkt högst upp på min prio-lista. Haha! Vi får dock se hur han mår först. Jag släpar knappast ut en febersjuk gnällig unge på stan för att köpa spel.. Det rekommenderas inte. Jag hoppas vara tillbaka på jobbet på onsdag, nämligen!

Nu ska jag och Benjamin mysa på soffan en stund och sen är det läggdags.


Kommentarer
Postat av: Madde

Bra citat tycker jag=P

2010-03-08 @ 21:43:03
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/
Postat av: madde

Du har en award att hämta hos mig=)

Ha en bra dag!

Kram

2010-03-14 @ 15:00:30
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0