På riktigt...

...ska man behöva skämmas för sina "landsmän"?

Jag såg just "Dom kallas rasister" på TV4. Tänk att somliga svenskar inte har utvecklats ett dugg sedan 60-talet! Sedan gick jag in på Sverigedemokraternas hemsida där det redan Twittras för fullt om hur vinklad dokumentären var och hur pinsam den var för Lena Sundström.

Det är väl klart att SD-anhängarna tycker att dokumentären var vinklad när inte en enda av hennes kritiker kunde argumentera för sina åsikter när det väl kom till kritan! Ursäkta mig men jag måse få skratta lite: Hahahahaha!
Det går bra att kritisera och hota en journalist via telefon, e-mail och snigelpost men när samma journalist möter dem ansikte mot ansikte och erbjuder sig att gräva djupare i "orsakerna" till kritiken, då har man inget att komma med- annat än generaliserande och/eller luddiga uttalanden.

Visst har de rätt att uttrycka sina åsikter - det säger jag ingenting om. Däremot känner jag precis som alla dessa stackars, stackars rädda människor en stor otrygghet. Ja, jag blir rädd. Rädd för att sådana ignoranta, intoleranta, oempatiska, inskränkta, blinda, generaliserande, bakåtsträvande människor ska få makten i Sverige.

Jag tycker... OBS!!! JAG tycker (det är min medborgerliga rättighet att få göra det) att Sverigedemokraterna och deras anhängare är riktiga bitterfittor. Bittra bonnläppar som i de flesta fall bara sett invandrare på bild. Dessa bonnläppar borde kanske gräva lite i sin egen släkthistoria? Hur många av dem härstammar helt och fullt från "vikingarna"? Typ ingen.. Betydligt fler har andra nationaliteter inblandade i släktleden. Sedan så vet vi ju att för några hundra år sen var det långt mellan byarna... Det kanske var där det blev fel i huvudet på dagens Sverigedemokrater!

Favoritcitatet: Skönt att se att brottsligheten minskat. Men ju mer islamisk kultur vi får desto mer kommer brottsligheten att öka.
Fråga nummer ett: Vad är ISLAMISK kultur? Mig veteligen är islam en religion. Religionen islam utövas i en stor del av världen. Världen är "behändigt" uppdelad i olika länder. I dessa olika länder har man en egen kultur. Ja eller nej?
Tänk att nu har vi klart för oss att främlingsfientliga är lika dåliga bagare som militanta konservativa islamister (=terrorister). Båda grupperna försöker göra succésufflé genom att blanda ihop kultur och religion och vad får vi? Kladdkaka! Tadaaa!

SD-receptet går ut på att alla muslimer är våldsamma brottslingar. Mitt tips: Läs på lite grann så vet ni att ISLAM i sin ursprungliga form (d.v.s. utan uppblandning med varje specifikt lands egen kultur) är en fredlig religion där våld och brottslighet är emot Guds ord.

Terroristernas recept går ut på att med våld och tvång sprida islam. Mitt tips: Läs Koranen en gång till! Där står det uttryckligen att inget tvång får förekomma eftersom Gud endast accepterar dem som tror från hjärtat och att våld bara får användas i självförsvar.

Jag kanske också är inavlad någonstans bakåt i släktleden och därför tänker i helt fel banor men JAG trodde iallafall att vi ALLA är människor - oavsett hudfärg, kultur och religion. Dessutom finns det bara EN värld och alla måste väl kunna enas om detta faktum? I denna enda värld finns det goda och onda människor överallt så man kan knappast med rätta skylla allt dåligt på en specifik folkgrupp, en specifik kultur eller en specifik religion.

Jag undrar hur dessa främlingsfientliga såkallade människor förväntar sig att bli mottagna OM det skulle bli krig eller naturkatastrofer (p.g.a. klimatförändringarna t.ex.) i Sverige, OM vi skulle bli förföljda och dödshotade p.g.a. politiska åsikter, sexualitet, religionsutövande, hudfärg, hårfärg, storlek/form på näsan, sätt att klä sig - OM vi skulle behöva fly från vårt "kära Sverige"?
Sannolikt förväntar sig man sig asyl någonstans där man kan känna sig trygg och fri?
OM den dagen kommer hoppas jag att samma länder som vi nu tar emot invandrare ifrån INTE sjunker till samma nivå som somliga länder i Västvärlden. Jag hoppas att de INTE stoppar oss vid gränsen, att de INTE skickar ut oss på havet eller i öknen för att dö, att de INTE skickar tillbaka oss till en säker död, att de INTE ignorerar det faktum att det är en katastrofzon där vi kom ifrån, att de INTE nekar våra barn och barnbarn uppehållstillstånd vid livshotande sjukdom, att de INTE splittrar våra familjer av ren djävulskap, att de INTE drar oss över en kam, att de INTE förbjuder oss att utöva (eller i sann svenssonanda INTE utöva) vår religion, att de INTE trakasserar oss och skyller på oss för allt ont, att de HAR FÖRSTÅELSE för att man efter ett sådant trauma kanske inte är i skick att genast lära sig språket och komma där och "sno" ett toppjobb (eller vilket jobb som helst för den delen) från någon inföding. Jag hoppas...

Starta gärna Världsmedborgarpartiet - då ska jag bli politiskt aktiv.

I år ska jag rösta i valet men INTE blankt - jag tänker inte bjuda Sverigedemokraterna på gratisprocent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0