Vårtecken

De senaste veckorna har vårtecknen skymtat fram som små solglimtar och fått mig att le. För säkert en månad sedan såg och hörde jag fiskmåsar (som jag nämnt i tidigare inlägg?), myrorna har vaknat hos en av mina kunder och hos en annan prunkar snödroppar och krokusar vid husväggen.
Igår såg jag en daggmask som utsatte sig för livsfara bland det kvarvarande gruset, som ligger i drivor ÖVERALLT och förstör klackarna på mina nya stövlar.
Idag såg jag en stor svart skalbagge och dessutom TUSSILAGO! Hundratals små solar som stack upp ur grågult fjolårsgräs. Jag flinade som en fåne där jag satt på tunnelbanan hem från jobbet.

Jobbet ja... Dagen började ju allt annat än strålande med att Benjamin inte ville vakna, inte ville ta av sig täcktet, inte ville klä på sig, inte ville borsta tänderna och inte heller ville gå till dagis.
Hursomhelst lyckades jag på något mirakulöst vis att hinna med tåget, vilken bedrift! Tji hade jag för det.. I Ropsten fick jag sedan stå och vänta på min kollega som - trots att jag noga påpekat att punktlighet är viktigt just idag - kom två eller tre tåg senare. Härliga tider! Helvetesdagen hade bara börjat.. Det är inte lätt att arbeta med sömngångare utan vare sig organisations- eller initiativförmåga så arbetet blev tungrott och slutade med en och en halv timmes övertid. Resultat - 40 minuter sen till dagis. Väääryyy fannnyyy... INTE!

Överraskande nog knäppte min kropp på någon undangömd energireserv så Benjamin fick lyxen att stanna en stund i lekparken. Åtminstone en halvtimme blev det innan han började gnälla för någon småsak. Då tappade jag gnistan helt och så blev vi osams för att han ville stanna medan jag ville gå hem. Därav fick jag släpa på en skrikande, gråtande, hulkande, snyftande och snorande unge halva vägen hem. Tack gode Gud för att vi stötte på en dagiskompis nedanför centrum! Då glömde Benjamin bort alla inbillade oförätter och jag drog en lättnadens suck, såklart. Imorgon har han en play-date så jag kanske slipper dåligt humör då.. Hoppas!

I skrivande stund sitter jag solokvist i köket med ett glas vitt vin och njuter av tystnaden. Lite ovant men samtidigt känner jag mig lite lyxigt olydig.. Haha!

Kommentarer
Postat av: Madde

Life is so lovely hahaha=)

Unnar dig det glaset! Spara lite till mig =P

2010-04-07 @ 22:49:30
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/
Postat av: Madde

hahaha jag vet, hon är för söt, visste precis hur söt hon skulle bli i den också=) Fastän den e lite stor men det gör ju inget=) hehe

2010-04-09 @ 23:30:29
URL: http://tjockisbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0